To je obrázek, který se nám snaží pan Kocáb vnutit - nesmysl. Situace je mnohem komplikovanější a v mnoha případech - dovolím si tvrdit, že ve většině, má pravdu spíše zaměstnavatel

Naprosto souhlasím s tím, že pokud se výše uvedený příklad skutečně někde stane, je třeba zakročit a to velmi rázně. Jenže vtipná videa pochybuji, že šíří zaměstnavatelé. Byl to přinejmenším hodně hloupý zaměstnavatel. Většinu takových videí šíří především zase jen zaměstnanci a to především správci takových systémů. 

Pochybuji, že vtipné telefonáty na klientská centra mobilních operátorů šíří generální ředitel, pokud to není marketingový tah (i takové případy vám někteří zaměstnanci marketingových oddělení potvrdí), je to zase práce neposedných operátorů.

V ČR se díky ÚOOÚ stávají i podstatně bizardnější případy. Když na klientských centrech žádali sami zaměstnanci povolení umístění kamer na pokladnách, nebylo jim to povoleno (mobilní operátor) - prý kvůli ochraně soukromí na pracovišti. To, že se ve frontách objevují agresivní zákazníci a zloději - na to nějaký ouředník zapomněl.

Navíc v takových firmách, jakými jsou například retaily se krade o stošest. Možná se stalo i vám, že na pokladně v supermarketu se "náhodou" projela nějaká položka dvakrát. Někteří pokladní jsou natolik sofistikovaní, že dokážou nepozorovaně "přiložit" v dlani ukrytou nálepku s čárovým kódem a vy se při kontrole metr dlouhé účtenky nestačíte divit. To už vůbec nemluvím o případech, kdy se pokladní domluví s nějakým "zákazníkem" a pak se zase zaměstnavatel diví – jakto že ta inventura nesedí? Denně se takhle dokáže vytvořit ztráta několik desítek až set tisíc - záleží na velikosti krámu. Nic jiného, než záznam z kamery vám pak nepomůže.

O ukradených zakázkách, databázích klientů, nabídkách, které se dobře prodávají konkurenci nemluvě. Takové příklady zřejmě pan Kocáb nezná. Možná si je vymýšlí jen ti zaměstnavatelé, o kterých jsem psal na začátku. 

Ještě jeden příklad - banka. Kocáb si zřejmě nedovede představit, kolik je případů, kdy oddělení interního vyšetřování prokáže díky technologiím jakými jsou kamery, přístupové systémy a "pročtení" mailů, dokáže odhalit několikamiliónové podvody chudáčků sledovaných...že nikdo o takových případech nikde nemluví? Přirozeně, poškodilo by to jméno banky. 

Jsem v zásadě pro, aby každý kdo bezdůvodně sleduje své zaměstnance na toaletách, v šatnách a místech, kde to skutečně nemá žádný význam, měl povinnost sledování zastavit.

Jsem pro, aby každý kdo použije záznam z kamery, odposlech z telefonu na internetu byl postižen VELKOU pokutou, učiní-li tak pro pobavení ostatních. 

Jak by to mělo vypadat? Viděl jsem na internetu video, jak se jeden hoch točí z legrace na kancelářské židli tak dlouho, až s odpuštěním pozvrací celou kancelář. Ten kdo toto video umístil na internet, ať platí až zčerná a chudák hoch - ať si pořídí kinedril a užívá jej pravidelně - ale v jiném zaměstnání nebo na úřadu práce.

 

V dnešní době se pozastavovat nad tím, jak nás Velký bratr sleduje mi přijde skoro zbytečné. Kamery jsou skoro všude a pochybuji, že zmizí, informace o tom, kde,co a kdy nakupujete má jako na dlani každý operátor platebních karet, rodná čísla najdete ve veřejných zdrojích...katastr vám napoví něco o majetkových poměrech a OR vám zase řekne, jestli nejste bílý kůň...
Když někdo bude opravdu chtít - pozná jestli jste se v mládí nepočůrávali do deseti let a nemusí vás k tomu potřebovat.


Tahle mince má dvě strany - jako ostatně všechno a diskriminace zaměstnavatelů, kteří jsou okrádáni (o to víc, je-li krize) není řešení. Na druhou stranu zbytečné a nechutné špehování si zaslouží pořádný trest - s tím souhlasím.